De ce marketingul înseamnă muncă în echipă
Vremurile în care realizarea conținutului de marketing cădea pe umerii unui singur angajat dintr-un startup sunt de mult apuse.
Nu este un niciun secret că în prezent marketingul prin conținut reprezintă un element cheie într-o campanie de publicitate și, în general, în orice demers de promovare al unei companii. Articole de blog convingătoare, presărate cu storytelling, postări pe rețelele de socializare care să genereze reacții și interacțiuni, infografice cu informații utile, toate sunt aliați puternici în campania unui startup. Totuși, dacă vorbim despre un startup cu buget limitat, realizarea materialelor de marketing enumerate mai sus poate fi adeseori copleșitoare.
Poate te întrebi: ,,Cum pot crea conținut convingător și de calitate dacă dispun de un buget mic sau, pur și simplu, nu am timp?”.
Ei bine, avem o veste bună pentru tine: crearea de conținut nu trebuie să fie munca unui singur om dintr-o companie. Din contră, este vorba de muncă în echipă, brainstorming și implicare din partea fiecăruia. Atunci când întreaga echipă își pune mintea la contribuție devine mult mai ușor să creezi conținut de marketing de calitate care să aducă un plus de notorietate brand-ului și, în același timp, să atragă clienți noi.
Iată cum își poate aduce contribuția fiecare din echipă la crearea de conținut de marketing:
1. Salvează din timp printr-un research ,,deștept”
Pentru a crea conținut de marketing calitativ uită de folosirea excesivă a mesajelor promoționale! În schimb, caută să oferi soluții la nevoile grupului tău țintă, prin informații și sfaturi cu adevărat utile. Pentru un om de marketing asta înseamnă, de multe ori, ore întregi de research în căutarea de date la care este posibil ca cineva din companie să aibă deja acces fără prea multă osteneală.
Conform unui studiu realizat de IDC, angajații își petrec în medie 2,5 ore pe zi, aproximativ 30% din timpul lor de lucru, căutând informații. De aceea, este foarte important să începi cu un research ,,deștept”, prin încurajarea schimbului de cunoștințe dintre angajați. Astfel se va evita pierderea timpului și se va îmbunătăți nivelul de eficiență din cadrul echipei.
2. Fii atent la detaliile tehnice
Pe de-o parte specialiștii în marketing de conținut au la ei cuvintele pentru a redacta articole coerente și abilități pentru a crea infografice atractive, pe de altă parte nu își cunosc întotdeauna foarte bine grupul țintă cărora se adresează și cunoștințele sale.
Aici se dovedește a fi de mare ajutor feedback-ul din partea echipei! Membrii echipei care dispun de expertiză tehnică pot verifica dacă tipul de limbaj utilizat pe rețelele de socializare, cunoștințele vizate și abordarea sunt potrivite pentru grupul țintă ales.
În acest mod, materialele de marketing se vor plia mult mai bine pe audiența targetată și vor avea o relevanță mai mare.
3. Fă succesul o responsabilitate comună
Chiar dacă nu toți angajații au abilitățile de a scrie articole sau de a crea grafice, asta nu înseamnă că nu pot contribui și ei la procesul de creație cu idei pentru conținut.
Fie că organizați sesiuni informale de brainstorming, că discutați în privat sau în mediul online, printr-un document Google sau un canal Slack, important este să oferi oportunități angajaților mai puțin creativi de a-și împărtăși ideile. Cu cât echipa se implică și devine tot mai încrezătoare, cu atât poate începe să creeze conținut ocazional pentru postări sau să ofere ajutor pe rețelele de socializare.
4. Folosește testimoniale pentru umanizare.
Audiențele online caută scene din spatele cortinei, momente autentice și experiențe cu care pot rezona. Pentru a oferi un boost de umanizare companiei intervievează un angajat în timpul programului, creează un video cu modul în care își îndeplinește task-urile și distribuie-l pe rețelele de socializare. Un plus este faptul că orice angajat se poate implica în acest fel în procesul de creație.
După cum spunea și Brett Relander, director general al X1 Sports Nutrition: ,,Permițându-le clienților să urmărească în detaliu procesele afacerii tale creezi o oportunitate de a împărtăși cu ei povestiri despre succes, eșec, bucurie și disperare. Atât tu, cât și audiența vă cunoașteți mai bine, creând oportunități de colaborare.”
5. Împărtășește experiențe de la birou cu ceilalți.
De asemenea, o altă metodă pentru umanizarea brand-ului și crearea de conținut de marketing în echipă este să încurajezi angajații să posteze poze și story-uri de la birou pe conturile lor personale de pe rețelele de socializare. În acest mod, vei evidenția cu ușurință personalitatea brand-ului printr-o formă mai informală de conținut de marketing și mai puțin costisitoare. Un plus la această metodă este că fiecare angajat are o comunitate de urmăritori/prieteni deja formată, în comparație cu un startup abia lansat.
Desigur, poți folosi aceste postări pentru propriul cont al startup-ului. Pentru asta, explică clar ce fel de postări ar trebui să posteze angajații.
Katie Levinson, specialist de marketing la Credit Karma, spune: ,,Asigură-te că angajații tăi înțeleg cu claritate ce înseamnă vocea mărcii și cum se aplică în particular la brand-ul vostru. Explică-le ce fel de conținut recomandă compania să fie postat pe rețelele de socializare și ce fel de conținut nu recomandă.”
6. Încurajează promovarea conținutului.
În primele stadii ale unui startup este dificil să ajungi la o audiență mare în timp scurt, dar cu puțin efort din partea întregii echipe se rezolvă și acest aspect!
Din cauza algoritmilor de afișare utilizați de Facebook pe pagina de noutăți, conținutul postat de paginile de business este tot mai puțin vizibil pentru utilizatori, motiv pentru care te sfătuim să îi încurajezi pe membrii echipei să distribuie conținutul de marketing al companiei pe conturile lor personale.
Într-adevăr, marketingul prin conținut necesită multă muncă, însă nu trebuie să te lași copleșit! Pe măsură ce folosești sfaturile de mai sus pentru a implica întreaga echipă a startup-ului în procesul de creație, vei fi mult mai pregătit pentru a obține rezultatele dorite în urma eforturilor voastre de marketing.