Cum să creezi o strategie SEO bazată pe intenția de căutare a utilizatorului
Conținut informațional, de navigare sau tranzacțional? Care e intentia de cautare a utilizatorului? Ce cauta el defapt?
Fiecare căutare pe Google ascunde în spatele său o intenție. Utilizatorii se folosesc de web pentru a căuta răspunsuri la nevoile și problemele lor, detalii și informații legate de serviciile sau produsele care îi interesează. De aceea, dacă îți dorești ca business-ul tău să fie vizibil pe web și ușor de descoperit de către utilizatori, conținutul de pe site-ul tău trebuie să fie obligatoriu optimizat în funcție de intenția utilizatorului.
De ce este esențială înțelegerea în profunzime a intenției utilizatorului? Aceasta este importantă în special pentru a crește gradul de relevanță al site-ului business-ului tău și a îmbunătăți indexarea în motoarele de căutare. Este important să reții faptul că Google recunoaște intenția utilizatorului și afișează rezultatele cele mai relevante pentru ceea ce caută persoana respectiva.
Iată câțiva pași pentru a crea o strategie SEO eficientă bazată pe intenția de căutare a utilizatorilor, care te va ajuta să atragi trafic relevant pe site și să crești rata de conversie:
Înțelege tipurile de intenții de căutare ale utilizatorilor.
Primul pas spre a crea o strategie SEO eficientă pentru conținutul site-ului tău este reprezentat de înțelegerea diferitelor tipuri de intenții de căutare ale utilizatorilor. Doar accesează Google și introdu termenii de căutare pe care publicul tău i-ar căuta, iar în funcție de rezultatele căutării, vei putea identifica cu ușurință tipul de conținut dorit în fiecare etapă diferită a intenției. În exemplul următor, am folosit rezultatele căutării Google pentru a demonstra cele trei etape ale intenției utilizatorului:
1. Căutări bazate pe întrebări de tip informațional
În cazul căutărilor bazate pe întrebări de tip informațional, utilizatorul încearcă să adune mai multe informații despre un anumit subiect sau produs pe care el sau ea nu este încă gata să-l cumpere. Un exemplu de căutare de acest tip ar putea fi ,,Cum să editez fotografii".
Observă că toate rezultatele pentru căutarea Google de mai sus sunt informative, ca postări de blog de tipul “how-to” și tutoriale. Pe această pagină nu există anunțuri publicitare, deoarece utilizatorii caută doar informații și nu un produs anume pe care se gândesc să îl achiziționeze.
2. Căutări bazate pe întrebări de navigare
În cazul căutărilor bazate pe întrebări de navigare, utilizatorul caută un anumit tip de conținut care să-i prezinte și să îl ajute să ia în considerare opțiunile existente în legătură cu un produs/serviciu pe care nu este încă pregătit să îl cumpere. De exemplu, utilizatorul va căuta: ,,Care este cel mai bun software de editare a fotografiilor?".
Pentru acest tip de intenție, rezultatele căutării constau în liste cu cele mai bune 5 sau 25 aplicații de editare a fotografiilor și postări de blog comparative similare, care ajută utilizatorii să ia o decizie. Este posibil ca acestea să conțină link-uri pentru cumpărare, însă nu pun accent pe achiziționare.
3. Căutări bazate pe întrebări de tip tranzacțional
În cazul căutărilor bazate pe întrebări de tip tranzacțional, utilizatorul este pregătit să cumpere și are un card de credit în mână, gata să efectueze o achiziție. O căutare bazată pe o intenție de acest gen poate suna astfel: ,,De unde pot cumpăra un software de editare a fotografiilor?".
Cele mai multe dintre rezultatele căutării afișate sunt către magazine online sau landing-page-uri care vând produsul pe care consumatorul dorește să-l cumpere. Aceste site-uri nu prezintă mesaje informative ca cele de mai sus, ci pagini destinare vanzarii produsului.
Acum că ai descoperit care sunt diferitele tipuri de intenție de căutare ale utilizatorilor, poți alege corect și cu ușurință conținutul pe care să îl creezi pentru utilizatorii tăi și cuvintele cheie utile pentru optimizarea conținutului spre a îmbunătăți relevanța site-ului tău.
Determină dacă conținutul deja existent pe site se potrivește cu intenția utilizatorului.
Al doilea pas este să determini dacă conținutul deja existent pe site-ul business-ului tău corespunde nevoilor publicului tău. Tot ce trebuie să faci este să accesezi Google Analytics și să verifici cuvintele tale cheie cu performanțe maxime. Dacă afli că expresia ta cu cele mai multe rezultate, ,,Cumpără pulovere tricotate manual”, care este de tip tranzacțional, trimite către o pagină cu sfaturi despre cum să înveți să tricotezi, atunci află că nu le oferi utilizatorilor ceea ce își doresc în urma căutării lor.
Ce-i de făcut? Este timpul pentru o schimbare de strategie! Utilizatorii care caută ,,Cumpără pulovere tricotate manual” trebuie să fie trimiși către o pagină de produs în locul postării informative de blog. În acest mod simplu, ei obțin ceea ce caută și site-ul business-ului tău obține și el mai multe conversii. De asemenea, verifică și celelalte postări de pe blog, iar dacă acestea nu sunt accesate de utilizatori, adaugă mai multe cuvinte cheie informative. În cazul în care paginile de produse ale site-ului tău nu se afișează în rezultatele căutării de tip tranzacțional, adaugă cuvinte cheie tranzacționale pentru a îmbunătăți afișările pentru acest tip de intenție a utilizatorului.
Creează conținut care să se plieze pe intenția utilizatorului.
Atunci când creezi o strategie SEO, trebuie să mai iei în considerare și altceva pe lângă cuvintele cheie! Este absolut necesar să creezi conținut păstrând în minte permanent intenția utilizatorului. Întrucât Google are capacitatea de a înțelege intenția, atunci când conținutul de pe site-ul business-ului tău nu se potrivește cu cuvintele cheie alese, acesta cade în clasamentul de pe pagina de rezultate ale căutării.
Spre exemplu, dacă targetezi o frază cheie de dimensiuni mari precum ,,Cum să coci o plăcintă de mere", dar conținutul din postarea de pe blog se îndreaptă în altă direcție și devine mai mult despre cum să îți cultivi propriul măr, cu siguranță site-ul tău nu va apărea în rezultatele căutării legate de coacerea unei plăcinte. În schimb, va apărea în rezultatele căutării legate de grădinărit. Acesta este motivul pentru care trebuie să te asiguri că creezi conținut pe site care se pliază pe intenția utilizatorului. În caz contrar, traficul de pe site-ul business-ului tău va fi format din persoane care nu sunt interesate în mod real de afacerea ta.
Mai mult decât atât, asigură-te că planifici conținutul pentru fiecare tip de intenție de căutare a utilizatorului. Acest lucru îi va ghida în fiecare etapă a procesului de cumpărare. În acest fel, când utilizatorii aflați în faza informațională descoperă site-ul, iar apoi continuă la următoarea etapă, găsesc din nou conținut util care îi poate determina să ajungă până la etapa de achiziționare a produsului/seviciului tău.
Așadar, cunoașterea intenției de căutare a utilizatorului îți va accelera rapid succesul strategiei tale de SEO! Urmează sfaturile utile menționate anterior și vei atrage utilizatori care pot deveni clienți cu ușurință dacă observă că le-ai pregătit conținut util și că îți pasă de ei.