5 greșeli pe care aproape orice business mic sau mediu le face pe website-ul lui

Cât de eficient te folosești de website-ul business-ului tău? Pentru a afla un răspuns, specialiștii în marketing de la WebService au analizat peste 300 de website-uri ale unor business-uri din Romania si Europa și au descoperit 5 cele mai comune greșeli pe care le fac acestea.


Aproximativ 98% din website-urile analizate au prezentat aceste 5 greșeli:

1. Folosirea clișeelor

Descrierea afacerii tale este un punct cheie al website-ului. Se pare că mai mult de o treime (34%) dintre business-urile mici și medii folosesc aceeași serie de adjective suprautilizate pentru a-și descrie serviciile. Cei mai des întâlniți termeni sunt: ,,prietenos”, ,,independent”, ,,specialiști”, ,,de familie” și ,,cu experiență”. Chiar dacă aceste cuvinte nu induc în eroare în niciun fel cititorii și nici nu îi jignesc, faptul că sunt atât de utilizate le face să fie aibă un impact mai scăzut.

2. Prea puțină culoare

Aproape toate business-urile mici și medii folosesc o singură culoare în logo-ul lor, iar pentru 46% din website-urile analizate, acea culoare este albastru. Business-urile care dau dovadă de mai multă creativitate în utilizarea culorilor au ocazia să iasă în evidență, poziționându-se astfel în ochii clienților ca pline de încredere. Alegerea unei culori potrivite trimite mesaje importante potențialilor clienți, în timp ce lipsa de culoare lasă impresia unei lipse de personalitate. Mai mult de atât, un sfert (28%) dintre business-urile mici și medii fac greșeala de a-și crea website-urile pe un fond alb, pierzând în acest mod ocazia de a se diferenția în raport cu restul business-urilor.

3. Inconsistență în stilul fontului

O altă greșeală comună este atunci când business-urile prezintă o inconsistență în alegerea stilului fontului. Află că peste trei sferturi (77%) dintre business-urile mici și medii folosesc mai mult de un font pe website-urile lor, în timp ce peste jumătate (51%) utilizează mai mult de trei. Acest lucru riscă să creeze dezordine, inconsistență și lipsă de claritate pentru potențialul client care accesează website-ul. Un font bine ales va avea un efect pozitiv asupra modului în care vizitatorii website-ului percep afacerea!

4. Descrieri scurte, sumare

Pe lângă alegerea unor termeni creativi și mai puțin utilizați, atunci când vorbim de descrieri pe website este important, în primul rând, să existe și să atragă cititorii în adevăratul sens al cuvântului. Mai mult de două treimi din business-urile mici și mijlocii folosesc doar unul sau doi descriptori pe website-ul lor și nu reușesc să comunice clienților potențiali ce reprezintă brand-ul lor. Consultanții nostri îi sfătuiesc pe cei aflați în această situație să se gândească mai mult la crearea unei identități de brand capabile să atragă și să păstreze clienții.

5. Imagini irelevante

O altă greșeală identificată este postarea de imagini irelevante pe website și chiar absența lor. Aproximativ 5% dintre business-urile mici și medii nu au deloc imagini pe website-urile lor sau utilizează imagini care nu au nicio legătură cu afacerile lor. Este important de menționat că o mai bună alegere a imaginilor contribuie semnificativ la creșterea nivelului de interactivitate și implicare al vizitatorilor website-ului.

Într-un mediu de afaceri în care marketingul online și comerțul electronic devin din ce în ce mai importante, cele 5 greșeli menționate mai sus se pot dovedi a fi costisitoare și chiar daunătoare business-urilor.